Ahoj!

Som veľmi potešená tvojim záujmom o Nordic Walking. Stále nie si si istý, či je to pre Teba? Najlepšie je to ísť vyskúšať, ale podelím sa s tebou o pár mojich skúseností.  Moje tréningy, ktoré propagujem na sociálnych sieťach sú o dynamike, zábave a tempe s ohľadom na zúčastnených. Na základe toho ma oslovili moji kámoši a ďalší krásny muži že:

- sú veľkí nadšenci akéhokoľvek športu a že to chcú vyskúšať o čo je to iné a či je to fakt pravda, že sa posilní 90% svalov a schudne toľko ako pri behu

- sú po úraze a potrebujú sa pomaly postupne aktívne rehabilitovať

- postavu majú viacmenej v pohode, len ich trápi to pivné bruško

- bolí ich chrbát od neustáleho sedenia v office, služobkách

- už sú taký veľkí, že môžu len chôdzu.

Tak našiel si sa niekde medzi nimi? Veď Ty mi potom povieš, keď sa osobne stretneme.

Čo týmto športom získaš?

  • JEDNOZNAČNE LEPŠIE DRŽANIE TELA
    Správna nordicwalkingová technika chôdze a súčasné použitie NW paličiek nám prináša veľa zdravotných benefitov. Zapája sa 90% svalov nášho tela. Naraz pracujú svaly nôh, ale aj chrbta a hrude, ktoré do činnosti uvádza intenzívny pohyb rúk. Posilňujú sa vnútorné svaly hornej polovice tela, účinne sa zvyšuje efektivita krvného obehu i pľúc. A to je to, čím sa NW odlišuje od bežnej chôdze. Preto túto chôdzu s paličkami využívajú aj vrcholoví športovci ako špeciálnu koordinačnú a kondičnú prípravu a tiež na odstránenie nerovnomerného zaťaženia svalov.
  • ODSTRÁNENIE BOLESTI CHRBTA A KĹBOV
    Keď budeš ovládať správnu techniku nordic walkingu tak to znamená, že budeš krásne vzpriamene chodiť, vyťahovať sa smerom k oblohe, aby sme uvoľnili tlak stavcov na platničky. Budem dávať pozor, aby si chodil mäkko a pekne rovno, aby ťa neboleli ostatné kĺby členkov a kolien.
  • ZLEPŠENIE KONDÍCIE
    Na začiatku sa ťa opýtam, koľko km robíš denne- nájdeme to v tvojom mobile. Vo všeobecnosti platí, že každý z nás by mal denne urobiť približne 10 000 krokov, aby mal dostatočnú pohybovú aktivitu pre svoje telo. Koľko budeš mať Ty? Ak sa rozhodneš v daný deň pre Nordic walking, tak pri bežnom tempe za 90 min máš získaný tento denný limit. Nie každý to dá hneď na prvom tréningu, preto je dôležité začínať postupne, hlavne s osvojením správnej techniky a postoja. Častým tréningom sa postupne dostaneš do formy. Ideálne je mať 3 tréningy v týždni. Ak chceme spevniť telo, zaradíme aj posilňovacie cvičenia. Pre zvýšenie kondície si zvolíme náročnejší terén alebo kráčame s vyššou rýchlosťou. Najideálnejšia je trať, kde sa strieda rovina s kopcami, kde je 10 až 15% stúpanie. Vtedy zapájame viac svalov tela než pri behu a tiež spaľujeme viac ako pri behu. Pri chudnutí sa snažíme sledovať aj kalorický príjem a výdaj.
  • CHÔDZOU ROZHÝBEŠ SVOJE MYŠLIENKY
    Výsledky jednej štúdie, ktorá sledovala vplyv pohybu na kreatívne myslenie, ukázali výrazne zlepšenie nových nápadov po prechádzke. Aj Steve Jobs sa neustále prechádzal. :-) Ak chceš byť kreatívnejší, choď sa prejsť.

Referencie

Ako IT man neustále sedím a začali sa mi objavovať bolesti v krížoch a tak som si našiel Minikurz a šiel som to vyskúšať. Som milo prekvapený, že nie je to až tak náročné a pričom je to veľmi užitočné z pohľadu držania tela a spevnenia svalov.
Robert
Bol som po operácii kolena a lekár mi odporúčil Nordic Walking. Teší ma, že nemusím používať nejaké barle a môžem takto aktívne chodiť.
Stano
Každý deň chodím do a z práce pešo. Chcel som to porovnať Nordic Walking s bežnou chôdzou. A Minikurz a tréningy mi pomáhajú zlepšovať techniku chôdze a držanie tela a hlavne sťahovať moje brucho k menšiemu tvaru.
Vojta

Roland

Roland je veľký športovec. Bežec, plavec, miluje túry a preto keďže sa poznáme, chcel vidieť rozdiel medzi Trekkingom a Nordic Walkingom. Šli sme tou istou trasou, ktorú beháva a chcel si dať to svoje tempo a ja som si ho kontrolovala z predu, zo zadu, natáčala a ukazovala, čo môžeme ešte zlepšiť. Dali sme si tých 9km za 90 min, 3 kopce na Kolibe, po červenej smer na Biely kríž. Aký bol výsledok? Super tréning a tempo v krásnej rannej prírode a rovnako spálené kalórie ako má môj kamarát pri behu. Na videu sme si precvičovali techniku, aby pohyb išiel od ramena a zväčšili sme rozsah ruhy viac do zadu aby sme spevnili chrbtové svaly. 👍

Poď si to vyskúšať!

Aký je postup?

Pre každého je ideálne si prejsť takým úvodom nordic walkingu, preto odporúčam najprv aby každý absoloval buď Minikurz, ktorý je v skupine alebo individuálnu hodinu

Minikurz

20,-EUR

Sú to 3 hodiny v skupine asi 10 ľudí takého úvodu do Nordic Walking. Ako to prebieha?

Najprv si vysvetlíme a ukážeme si čo je nordic walking a aj odlišnosť od trekkingu.

Vysvetlíme si správne držanie tela a aktívny postoj. Aj si odmeriame ako ty rovno stojíš. :-)

Dáme si rozcvičku a dáme sa do chôdze. Postupne prejdeme určitými fázami, aby si si postupne osvojil techniku s paličkami. Tie ti požičiam a potom si ich môžeš u mňa aj kúpiť, mám rôzne typy.

Tempo budem prispôsobovať skupine. Prejdeme pár km, urobíme si nejaké stabilizačné a aj posilňovacie. Na záver dáme strečing. A zhodnotíme dojmy a dohodneme si termín na ďalšie tréningy.

Individuálna hodina

30,-EUR

Úvod do Nordic walking môžeš získať aj individuálnou hodinou. Využíva sa to vtedy, ak nechceš sa nikomu prispôsobovať, alebo máš špecifické požiadavky alebo chceš ísť si svojim tempom.  Priebeh hodiny bude to isté ako na MINIKURZE, ale v kratšom čase zamerané len na Teba. Viem Ti vyhovieť aj lokalitou aj náročnosťou terénu, termínu a času. To je  tá VÝHODA individuálu. Prosím zavolaj mi alebo napíš mi mail, aby sme si dohodli konkrétny termín vyhovujúci pre obidve strany.